Re: Dziwny problem ze stacją dyskietek

Autor: axekb (NOxSPAM.axekb_at_hoga.pl)
Data: Sat 02 Aug 2003 - 18:52:05 MET DST

> Mam dość dziwny problem. Kupiłem sobie jakieś pół roku temu Barracude
> IV 60 GB i od tego momentu (mam Windows 98 SE) każde wsadzenie
> dyskietki do stacji = całkowity zwis systemu!
>
> Ponieważ ten dysk zaczął mi szwankować myślałem że to przez niego -
> oddałem go w ramach gwarancji do wymiany - w tym czasie miałem
> wysłużonego ale jarego jeszcze Fujitsu 17 GB. Wszystko było OK.
>
> Dostałem nowego Segata też Barracuda IV 60 GB i problemy pojawiły się
> na nowo.

raczej to nie wina dysku ani sys operacyjnego - spóbuj przebełtać:
- pamięć
- a co ma do tego zasilacz (będą pytania) ale zamień z kolegą (spróbuj)

a najbardziej stawiałbym na kontroler na płycie (same bufory)
1. włożyć kontroler zewnętrzny (te pieprzone ustrojstwa z czasów dos'a)
2. w biosie wyłączyć integrated
3. pobawić się PIO

> Co jest nie tak??
> Czy to wina dysku (jest na nim software w wersji 3.51) czy może
> Windows
to chyba jest Windows NT - ta wersja niestety nieudana (3.51) jak i ME

>coś źle obsługuje a może inna przyczyna??

proponuję do testów zainstalować NT4+SP i sprawdzić czy będzie OK - jeśli
tak to wilna leży w 3.51 które to szybko przestało być rozwijane

Płyta główna to MSI
> K7Turbo.

pozdrowienia