Re: Heat Pipe

Autor: Avatar (avatar_at_12dz.mil.pl)
Data: Fri 01 Aug 2003 - 11:08:53 MET DST

> Szukalem jakichs konkretow o technologii Heat Pipe, ale nie znalalazlem
nic
> szczegolnego. Czy moze mi ktos powiedziec czym sa wypelnione rurki w tej
> technologii?

cyt:

Tajemnicza rurka , czyli HeatPipe (po naszemu rura cieplna) to miedziana
rurka wypełniona w środku specjalną substancją. We wszystkich klasycznych
radiatorach ciepło jest przekazywane z atomu do atomu. HeatPipe dodatkowo
wprawia te atomy w ruch, więc przenoszenie ciepła jest jeszcze szybsze.
Jeżeli podgrzejemy jeden koniec HeatPipe, to gaz przemieszcza się w kierunku
drugiej części rurki. Tam zamienia się w ciecz (ochładzając się) i sytuacja
się powtarza. Wszystko to jest możliwe dzięki zastosowaniu substancji o
niskiej temperaturze wrzenia. Przyznać trzeba, że HeatPipe spisuje się
wyśmienicie. Przed założeniem Zalana na kartę podgrzałem jeden koniec rurki,
a drugi w bardzo krótkim czasie zrobił się gorący.