Re: Podkręcanie Pentiawki III

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Sun 27 Jul 2003 - 23:33:04 MET DST

Sander wrote:
> "Artur Gawryszczak" <gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_> w
> A może ... (pewnie to głupi pomysł) zmniejszyć obroty wiatraka tak,
> żeby CPU się przegrzał, czyli osiągnoł te 90'C i się zawiesił.
> A Ty byś w tym czasie obserwował wskazania temp. jakie podaje program.
> Do momentu zawieszenia, pewnie różnica (pomiędzy 90'C a rzeczywistą
> w której sie CPU zawiesił) będzie parę stopni (?) :)

@900,2.0V zawisa (tzn. w logach mam Machine Check Exception i kernel
jeszcze przyjmuje polecenia z Alt+SysRq+literka), zgrubsza jak pokaże
75°C. Te 90°C, referowane w dokumentacji, to raczej nie jest żaden
wzorzec, według którego dałoby się cokolwiek kalibrować.

> :) Tu Ci nic nie poradzę, możesz wypróbować inny soft do kontroli temp.
> :?

Softy się różnią sposobem przeliczeń z danych udostępnianych przez
rejestry chipa od sensorów na coś mniej lub bardziej zbliżonego do °C,
czy °F. W tym wypadku nawet Asus PCProbe nie pokazuje niczego
przyzwoitego.

> BTW znasz skrót klawiaturowy żeby uzyskać stopnie "°" ?
> Bo ja na szybko, to używam apostrofu "'" :)

U mnie RAlt+Shift+0 - zdaje się, że to było w defaultowej keymapie, co się
ładuje według polskich locali. We windzie to trzaby chyba jakieś binarne
pliki hackować :-> Planuję sobie kiedyś jeszcze "twardą" spację zamapować
(0xA0) i może soft-hyphena (0xAD), bo też daje fajne efekty :-)

--
Pozdrówka,
        Artur