Re: Czy to juz koniec? :|

Autor: sg (alkor-si_at_NOSPAM.wp.pl)
Data: Sat 26 Jul 2003 - 09:29:51 MET DST

Użytkownik "Matt" <mattt23_at_op.pl> napisał w wiadomości
> Komputer ma rok, procesor nie byl podkrecany, ogolnie sprawowal sie b.
> dobrze. Wczoraj jednak, nagle, bez zadnego ostrzezenia ;-), w czasie
pracy,
> wylaczyl sie monitor, myszka, klawiatura, itp. Wylaczylam wiec komp i
> ponownie probowalam uruchomic, jednak nic z tego :| Nawet biosu nie
> zobaczylam. Dalam mu odpoczac z 3 godziny i uruchomilam. Poszlo! Ale
wytrwal
> tylko z godzinke i ponownie wylaczyl sprzed pod nim. Hmmm, dotykalam
> procesora i az mnie oparzyl. Czy to przegrzewajacy sie procesor? Mysle, ze
> [...]

Napisz jaki procesor, jaka płyta. Zainstaluj jakiś
monitor do sprawdzania temperatury procesora
(przeważnie są na płytce z płytą główną). Jak nie to
jakiś Speedfan (http://www.almico.com/speedfan.php).
I napisz jaką masz temperaturę podczas pracy. Speedfan
może pokazywać kilka (chipsetu/płyty, dysku, procka).
Ta najwyższa to będzie procesora. Taki program pokaże
jeszcze obroty wiatraka. Tylko dobrze byłoby obejrzeć
wiatrak naocznie. Czy nie jest zakurzony i czy luźno
się kręci. I jeszcze jaki jest wymiar wiatraka, bo
większe wymiarem (80x80mm) kręcą się wolniej 2500-3500
obr/min. Mniejsze wymiarem do 5000 obr/min. To takie
trochę uogólnienie, nie zawsze tak jest.

I jeszcze jedno. Sprawdź czy na płycie głównej nie masz
spuchniętych kondensatorów. Efekt występuje bardzo podobny.
Jeśli to płyta Abit to masz na to spore szanse. Ale raczej
to to pierwsze.

--
Pozdrawiam,          "It doesn't think. It doesn't feel.
Sławek                          It doesn't laugh or cry.