Komputer do obróbki grafiki za 2000 zł

Autor: Artur Czeczko (art_at_eno.one.pl)
Data: Thu 24 Jul 2003 - 14:25:04 MET DST

Cześć!

Mam złożyć znajomemu komputer. Proszę Was o pomoc, porady, sugestie.
Założenia są następujące:
Komputer nie musi być jakąś super hiper nowością, ma być po prostu
w miarę wydajny, w miarę bezproblemowy.
Będzie służył głównie do programu Corel Draw, ewentualnie do
innych programów graficznych. Musi obsłużyć 2 drukarki (1 na LPT, 1 na USB,
więc nie problem) oraz ploter tnący (COM).
Niektóre elementy będą z poprzedniego zestawu komputerowego (monitor -
LG Flatron, napęd CD, flopek, licencja na Win98).
Komputer w ogóle nie będzie używany do gier.
Nic w nim nie będzie podkręcane, komputer ma być stabilny i bezproblemowy.

Moja propozycja zestawu jest następująca:
1. Obudowa z zasilaczem Q-Tec - 200 zł
    Wiem, nakrzyczycie na mnie, że co najmniej Enlight ;)
2. Płyta Asus A7V8X-X - 290 zł
    A może np. AsRock? Podobno są stabilne, a tu o to chodzi.
3. Procesor AMD Athlon XP 2000+ - 270 zł
4. 2 x DDR333 256 MB - 360 zł
    Jeśli płyta nie będzie obsługiwała dual ddr, to będzie to 1 kość 512MB.
5. Radeon 9100 64MB - 300 zł
    A może coś słabszego. Czy Corel Draw ma jakieś specjalne wymagania co do
    karty graficznej? Może Radeon 7500 wystarczy. A może płyta ze
zintegrowaną
    grafiką? Czy taka zintegrowana grafika bardzo spowalnia system?
6. Dysk Maxtor 80GB - 370 zł
    Jeśli wezmę dysk z 8MB cache, to wyjdzie ponad 400 zł.
7. CD-RW LiteOn - 190 zł
    Właściwie to jakakolwiek, byle działała.
8. Wiatrak na procesor - 50 zł
9. Klawiatura, mysz - 70 zł
    Może niedoszacowałem, myszka raczej powinna być porządna, bo to
    do grafiki. Może optyczna? Klawiatura też raczej nie za 15 zł.

Wychodzi jakieś 2100 zł. Chciałbym się zmieścić w 2000 zł, więc mam
nadzieję,
że na czymś się jeszcze uda zaoszczędzić odrobinkę.
Zastanawiam się, czy nie namówić znajomego do zakupu win xp, jeśli zależy mu
na stabilności, ale to NTG.

Trochę przydługie wyszło, przepraszam. :-)

Pozdrawiam,
Artur