Re: Stzeliła płyta w CD [OT]

Autor: Marcin Tworek (marcintworek_at_WYTNIJTOpost.pl)
Data: Tue 22 Jul 2003 - 13:20:55 MET DST

Istnieja na pewno, nazw nie znam bo nie potrzebuje,
ale klaniaja sie www.google.com

> Nie przytrafił mi się jeszcze wybuch płytki w napędzie, ale na wszelki
> wypadek zapytam o coś z tym związanego. Mam na płytkach zarchiwizowane
> różne rzeczy, między innymi zdjęcia z aparatu cyfrowego. Pliki są tylko w
> jednym egzemplarzu, czyli jeśli płytka wybuchnie, to koniec - odtworzyć
> się nie da. Płytek jest dosyć dużo i nie chce mi się wykonywać kopii
> bezpieczeństwa każdej z nich.

Znaczna czesc danych pewnie daloby sie odtworzyc
w jakims bardzo specjalistycznym laboratorium
za ogromne pieniadze

> Zamiast tego chciałbym nagrać jedną albo kilka płytek "nadmiarowych"
> pozwalających odtworzyć zniszczone płytki. Wyglądałoby to tak, że np. do
> każdych 10 płytek dołączałoby się jedenastą, zawierającą sumę kontrolną 10
> płytek. Gdyby jedna z nich uległa uszkodzeniu, pozostałych 9 plus ta
> dodatkowa pozwoliłyby ją odtworzyć (jeśli na 11 byłaby zwykła suma, to
> trzeba od niej odjąć 9 dostępnych płytek i wyjdzie brakująca). Czy
> istnieje oprogramowanie pozwalające robić takie rzeczy?

Moze i by to wyszlo, ale wszystkie mozliwe do odtworzenia
dane musialbys najpierw odtworzyc ze zniszczonej plyty,
a jak napisalem wczesniej to sie malo oplaca w przypadku
tak malo waznych danych.

Najlepiej znajdz kogos z nagrywarka DVD i wszystkie wrzuc
na jeden DVD.

Pozdr,

--
Marcin Tworek