Re: maskownica - pasmowa czy perforowana?

Autor: Artur Czeczko (art_at_eno.one.pl)
Data: Tue 22 Jul 2003 - 11:36:14 MET DST

Użytkownik <vegelifs_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy wicie może która maskownica - pasmowa czy perforowana jest lepsza w
> monitorach kineskopowych? Zastanawiam się nad Iiyamami:

Oczywiście nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.
Maskownica pasmowa (szczelinowa) daje lepsze, głębsze kolory,
za to na ekranie masz 2 poziome druciki, które na jasnym tle trochę
niestety widać. Na dodatek w kineskopach Mitsubishi te druciki
lecą lekko ukośnie (może nie we wszystkich egzemplarzach), co
powoduje, że druciki są miejscami jaśniejsze, miejscami ciemniejsze.
Musiałbyś sam zdecydować, czy Ci to przeszkadza. Moim zdaniem
nie aż tak bardzo.
Generalnie jeśli lubisz obejrzeć film lub pograć w jakieś gierki,
to pewnie lepsza będzie maskownica szczelinowa, do innych zastosowań
być może lepsza byłaby perforowana.

> LM704UT
> http://www.sklep.gral.pl/podzespoly/index_opis.php?id=2132

Zapomnij o rozdzielczościach większych, niż 1024x768, chyba że lubisz
niskie częstotliwości odświeżania. Jako alternatywę dla tego modelu rozważ
NEC FE791SB - cena podobna, kineskop też, a parametry odświeżania lepsze.

> HF703UT
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=4240

Na pierwszy rzut oka w porządku. Nie wiem, czy to jest optymalny wybór
za tę cenę i niestety nie widziałem tego monitorka "w praniu", ale
wydaje mi się, że byłbyś z niego zadowolony.

Pozdrawiam,
Artur