Re: P4 3.06GHz - wysoka temp. i wycie wiatraczka

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 22 Jul 2003 - 10:23:20 MET DST

Użytkownik "lord" napisał:

> jak poczytasz troche o xeonach to sie uspokoisz i z cena
> i z kupnem plyty pod dual xeon :)

Dlaczego? Bo niby drogie? Jeśli kogoś stać na Pentium IV 3,06 HT, to może i
byłoby go stać na podwójnego Xeona. Jeżeli ktoś liczy grosze i myśli
ekonomicznie, to na pewno nie kupi PIV 3,06. Na 99% procent wybierze nieco
słabszą wersję, np. 2,4 lub odpowiednik w postaci Athlona. A jak ktoś kupuje
najdroższy procesor PIV, to znaczy, że może sobie pozwolić na szaleństwo.
Nie widzę zatem problemu, żeby mierzył jeszcze wyżej.

> (sprawdz co mozna do takiej plyty podpiac oporcz dwoch
> prockow - to sa raczej stacje robocze do netu a nie do
> domowej obrobki grafiki

Co ty pleciesz?! Mam w firmie jedną maszynę na 2 procesorach Pentium IV Xeon
2 GHz HT. Gwarantuję ci, że ciężko byłoby ci znaleźć desktopową płytę o
zbliżonych możliwościach. Pomijam 2 gniazda procesora. Ale takie bajery jak
6 gniazd PCI (w tym 3 64-bitowe), 6 gniazd na moduły pamięci, kontroler RAID
UW160 SCSI, 2 gigabitowe karty sieciowe. To nie są wystarczające elementy,
żeby zbudować potężną stację graficzną? Brakuje czegoś?

> mocny procek = prawdziwe ghz a nie +2500 jak to ma
> miejsce w athlonach

Znowu zaczynasz z "wyklepanymi" teoriami? Nie zapominaj, że oba procesory
różni zupełnie inna architektura. Gdybyś miał w łapce procesor IBM Power 4,
to też byś powiedział, że to lipa, bo ma 2 razy wolniejszy zegar?

> poza tym nie wiem nawet jak jest z kompatybilnoscia z softem
> w przypadku platform opartych na xeonach

Nie ma żadnych problemów. Przecież to niemalże ta sama architektura co
Pentium IV HT, tylko w bardzo wypasionej wersji.

--
Pozdrawiam,
Sniper