Re: jak najlepiej podlaczyc drugiego kompa do sieci

Autor: Wojciech Krolik (wojk_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Sat 19 Jul 2003 - 02:30:17 MET DST

Trzeba mu wpiac 2 sieciowki (10Mbps wystarczy) i zainstalowac linuxa,
ustawic ruting, firewall i maskowanie podsieci w ktorej bedzie chodzic 2
pc.
Tyle ogolnie
Szczegoly znajdziesz na www.jtz.org.pl bodajze (polskie przeklady
dokumentow JakToZrobic - popularne Howto/how2).

Pomocne tez beda informacje na stronie LRP linux router project - adres
znajdziesz przez wyszukiwarke.

Uwaga praktyczna: przy podpinaniu karty sieciowej do karty sieciowej
bezposrednio potrzebowac bedziesz kabelka UTP tzw krosowanego (problem
nie wystepuje przy koncentryku (BNC)).

Pelny opis zagadnienia wraz z gotowymi propozycjami rozwiazan znajdziesz w
dystrybucji LSTP - linux server terminal project.
Poswiecona jest uzywaniu slabszych sprzetow (3(4)86) jako tzw thinclients
terminali wrecz bezdyskowych, bootowanych z fd badz z sieci (lokalnej).

Pozdrawiam
Wojtek