Re: Kilka pytań o RAID10 - PERC4

Autor: Toper (toperek_at_interia.plSPAM)
Data: Tue 15 Jul 2003 - 10:45:32 MET DST

> Widocznie nie doczytałeś do końca, albo tekst zrobił ktoś nie do końca
> kompetenty. RAID 0 faktycznie może być potwornie szybki, ale wtedy, gdy
> zastosuje się większą liczbę szybkich dysków (np. 4) na szybkim kontrolerze
> SCSI. W takim zestawieniu jest on pioruńsko szybki, ale nie zapewnia żadnego
> poziomu bezpieczeństwa i stosuje się go tylko w przypadku przechowywania
> danych tymczasowych. Zastosowanie dodatkowego mirroringu dla zapewnienia
> poziomu bezpieczeństwa niemalże całkowicie redukuje wzrost wydajności do
> pierwotnego poziomu.

zrobiłem kilka testów.
RAID5
kopiowanie 2,2GB /usr 9:45
tarowanie /usr 4:44
kopiowanie usr.tar (1,9GB) 2:06

RAID10 - operacje jw
6:11
4:41
2:02
Czyli największy zysk był na małych plikach, ale w KAŻDYM przypadku szybszy był RAID10 !!!
Jak to wytłumaczysz???

Jeszcze sprawdzę wydajność tylko RAID0, ciekawy jestem jakie będą wyniki???

Pozdrawiam
Toper