Re: Award Modular BIOS v4.51PG--> 6.00PG

Autor: Godlike (tbqyvxr_at_tnmrgn.cy)
Data: Mon 14 Jul 2003 - 16:04:16 MET DST

Po dlugim namysle *Shaman* <mynews_at_space.pl.usunto>
namalowal/a w swojej wiadomosci <news:betpdr$nhb$1_at_news.telbank.pl>:

> poszczególne wersie biosów są przeznaczone dla konkretnych płyt głównych -
> nie sugerowałbym się tym czy bios jest v4.51 czy v6.00.. to nie jest to
> oznaczenie na które powinieneś zwracać największa uwagę - raczej spójrz na
> to czy jest on aby na pewno dla Twojej płyty i przeczytaj info co
> poporawia/zmienia.. jesli nie ma tam nic takiego z czym masz problem to
> lepiej nie zmieniaj biosu - tym bardziej że jak mówisz: jeszcze się na tym
> nie znasz.. flash biosu zawsze wiąże się z ryzykiem - nawet wtedy gdy na
> 100% wgrywamy dobry bios.. a co dopiero gdy nie wiadomo na 100% co to za
> [...]

Dzieki za odzew:-) ale jako ze jestem "ciemny" musze pytac dalej. Po pierwsze
gdzie znalezc jakies *wiarygodne* informacje czy ten bios pasuje do mojej plyty?
Na stronie z ktorej to sciagnelem jest tylko cala masa sterowniqw do roznych
urzadzen i jeszcze wiecej pytan takich jak moje ale zero odpowiedzi a i opis tez
jest dosc marny.
Po drugie, do czego konkretnie jest to oczym mowa w temacie? Mam plyte Procomp
BVC3A, jej bios juz uaktualnilem do wersji 1.8 ale to nadal staroc a nowszej
wersji juz niema :-( Pomijajac cel edukacyjny na samej aktualizacji wszystkiego
co sie da troche mi zalezy poniewaz jak mowilem wszystko to jest juz dosc stare
i chyba troche nieprzystosowane do pracy z XP, np z tego powodu pojawiaja sie w
podgladzie zdarzen przez caly czas jakies komunikaty o probie zapisu przez bios
niedozwolonego adresu portu... Recepta na to ma byc wgranie nowszej wersji
biosu.
Nieniem czy to cos pomoze ale gdyby ktos chcial mnie jeszcze wspomoc nizej sa
informacje ktore udalo mi sie wyciagnac na temat plyty i biosu

BIOS Date: 08/14/00
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID: 08/14/2000-693-596-W977-2A6LGPNEC
BIOS Eval: BVC3A BIOS V1.8
Chipset: VIA 82C691 rev 68
Superio: Winbond 977TF rev 0 found at port 3F0h

--
                        /Godlike/
*Adres mailowy zakręcony ROT13*