Re: Jak ustawic parametry monitora ?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 14 Jul 2003 - 14:11:19 MET DST

Użytkownik "Shaman" napisał:

> _jest_ ustalona recepta - gdzies czytałem algorytm
> ustawiania monitora - ale qrcze już dośc dawo
> i nie pamietam na stronie jakiego producenta to było..

Algorytm wymyśliła firma LightSurf Technologies. Od wielu lat, wspólnie z
wieloma producentami monitorów tworzą wspaniały program Colorific, dzięki
któremu można idealnie skonfigurować ustawienia monitora. Niestety,
prawidłowe użycie programu wymaga zastosowania specjalnej folii w postaci
półprzezroczystego filtra, którą przykleja się na kineskop. Następnie
postępując krok po kroku z poleceniami programu dokonuje się kalibracji
monitora (w podobny sposób jak opisałeś). Efekt - powalający. Czasami
program dołączany jest do nowych monitorów (Samsung, Philips).

Od niedawna jest również dostępny program 3Deep pomagający wyregulować
ustawienia pod kątem gier 3D, w których bardzo często zdarzają się ciemne,
rozmyte lub kompletnie nieczytelne sceny. Wersja próbna dostępna jest na
stronie producenta. Jej użycie nie wymaga stosowania folii, więc polecam
wszystkim spróbować. Ustawień również dokonuje się w podobny sposób, a
końcowy efekt naprawdę podnosi walory użytkowe monitora.

Strona producenta:
http://www.colorific.com/index.htm
Niestety, Colorific do tanich nie należy (49,95 $). Ale jeżeli ktoś
zdobędzie go, to samą folię można kupić już za niecałe 3 $.

--
Pozdrawiam,
Sniper