Re: Jaki skaner do negatywów

Autor: Tomasz Sz (tomek_sz_at_interia.pl)
Data: Mon 14 Jul 2003 - 10:33:54 MET DST

Użytkownik "Limax 7" <limax7_at_poczta.onet.pl> napisał:

> Jaki skaner do negatywów i slajdów w cenie do 800 zł. polecacie.
> Na oku mam firmy UMAX, Mustek BearPaw, Plustek, Microtek.

W tej cenie nie kupisz zadnego dobrego skanera do negatywow
i naprawde pozostaw wszelkie zludzenia o jakosci gleboko w szufladzie...

> Może lepiej zdjęcia skanować normalnie, a nie przez przystawki do
negatywów
> ?

Jesli chcesz skanowac z odbitek i miec naprawde przyzwoita jakosc to polecam
jakiegos plaskiego Epsona (np. 1280 lub drozszego 1680 Photo).

> Zależy mi na jakości zeskanowanych zdjęć, nie na prędkości.

No jesli tak to tym bardziej nie polecam nic w cenie ktora podales.
Dobre jakosciowo skanery przeznaczone do negatywow to koszty
powyzej kilku tys. zl. I nie zapomnij ze sam skaner to nie wszystko
i potrzebny jest jeszcze (a moze przede wszystkim) dobry skanerzysta.
Jesli nie zamierzasz skanowac duzo to zainwestuj w skanowanie
u profesjonalisty (koszt ok. 1,20zl/klatke w 2000dpi) na najlepszym
sprzecie Nikona (np. LS4000ED)
Sprobuj np. na http://www.skanowanie.com.pl a gwarantuje, ze bedziesz
baaaardzo zadowolony. Wiem, ze moze i jest to reklama, ale czlowiek
naprawde zna sie na rzeczy. Wystarczy obejrzec przykladowe skany, albo
zdjecia w "Ksiazce o fotografowaniu" p. Mroczka, ktore skanowal.
Wiecej szczegolow o samym skanowaniu znajdziesz w archiwum 'pl.rec.foto'.

Pozdrawiam
Tom