Re: Temperatura cewki (na płycie głównej)

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Sun 13 Jul 2003 - 09:02:14 MET DST

In article <bepqqa$3p7$1_at_news.telbank.pl>, motto wrote:
> Na płycie głównej znajdują się cewki (kilka zwoi dość grubego drutu na
> okrągłym rdzeniu), u mojego znajomego jedna z tych cewek (tuż pod
> procesorem) parzy 4s po włączeniu komputera. Zmierzyliśmy jej temperaturę
> elektronicznym miernikiem i wskazanie mnie zamurowało 130 stopni.

Trzeba obejrzeć kondensatory na płycie, czy któryś nie jest "spuchnięty",
nie widać śladów wyciekania elektrolitu, albo nie jest bardzo gorący. U mnie
tak było, gdy padły praktycznie wszystkie kondensatory. Komputer nadal
działał normalnie, tylko zasilacz piszczał i grzał się mocniej niż zwykle, a
te cewki na płycie były bardzo gorące. Płyta tak się rozgrzała, że w
setup-ie "system temperature" była powyżej 100 stopni, normalnie jest około
40.

Paweł