Re: PAMIĘC DIMM

Autor: GolDek (waldoo_at_o2.pl)
Data: Sat 12 Jul 2003 - 14:25:38 MET DST

> Indywiduum zwane *GolDek*, w wiadomości
> <beos76$k44$1_at_news.lublin.pl> wyprodukowało:
>
> Nie znam jako takiego standardu o tej nazwie.
> Chyba, że mi wskażesz :)

Bo to nie jest kwestia standardu, tylko nazewnictwa.Standardem jest, że
pamięci SDRAM (zarówno te o pojedynczej jak i podwójnej przepływności)
pakuje się w moduły o ściśle okreslonej liczbie pinów, i tak nikt nie
będzie w stanie umieścić modułów SO-DIMM w gnieździe dla modułów DIMM.
Standardem jest też, że moduły DIMM dla SDR SDRAM i DDR SDRAM mają inne
wycięcia, aby ktoś nie próbował wepchnąć niewłaściwe pamięci do swojej
płyty. Tak należy rozumieć standard.

> Bo potocznie przyjęło się je tak nazywać.

Nie bardzo Cię rozumiem, SDR SDRAM to nazwa potoczna a DDR SDRAM to
nazwa standardu ? Wg mnie to są nazwy, których zadaniem jest odróżnienie
jednego typu pamięci od drugiego.

> Nie widzę związku.

To tylko kwestia dobrej woli :)

> Znów brak związku.