Re: HDD w laptopie nie dziala - co jest grane?

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sat 12 Jul 2003 - 10:44:04 MET DST

Użytkownik "KatWoj" <wojkoc_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> W zeszlym tygodniu kupilem sobie przejsciowke do hdd z laptopa na pc.
> Przegralem dane bez problemu.
>
> Wczoraj probowalem zrobic to samo ale ..... pc nie widzial hdd z
> laptopa. Ciekawe ze pc wiedzial ze na malym hdd sa partycje (bo np.
> dysk wirtualny odczytal jako g - na hdd laptopa mam partycje d, e, f).
> Myslalem ze cos zle podlaczylem. Zrobilem kilka prob (rozne kabelki,
> rozne wejscia/wyjscia etc.) ale ciagle nic. Pc nadal nie widzial
> dysku twardego z laptopa.
>
> Dzis rano wlozylem hdd z powrotem do laptopa. Co zobaczylem? Pojawila
> [...]

Czasami zdarza się, że podpięcie dysku do innej płyty głównej powoduje
uszkodzenie tabeli partycji i dysk staje się niedostępny. Trudno
powiedzieć, co było u ciebie przyczyną; różnice w translacji LBA chyba
nie, skoro poprzednio został poprawnie wykryty... więc może udało ci się
podpiąć choć raz dwa dyski ustawione jako "master"? Niekontakt?
Uszkodzona tasiemka? Albo - uszkodzenie dysku...

Uruchom na laptopie programik BootIt z jego dyskietki instalacyjnej, ale
go nie instaluj. Podaj, czy widzi jakieś partycje. Jeśli nie, bądź są
one niewłaściwe, to:
a/ zrób kopię MBR dysku
b/ usuń wszystkie partycje z MBR
c/ użyj "Undelete" do ich odtworzenia na podstawie odnalezionych na
dysku bootsektorów partycji.
Przywrócenie MBR z kopii == powrót do stanu sprzed naprawy.

Możesz też użyć do tego samego programu Testdisk
http://www.cgsecurity.org/.

M.