Re: Problem z ECS L7VTA Via KT400

Autor: Docent (docent_at_technologist.com)
Data: Fri 11 Jul 2003 - 16:27:01 MET DST

> czy raid to są dwa dodatkowe porty IDE? (IDE3, IDE4)
> bo mam na płycie coś takiego, tyle że bez portów. miejsce gdzie można
> wstawić porty.

W zasadzie tak, chociaż czasami może to być zwykły kontroler IDE. Np. w Abit
BE6 II to jest Highpoint, który nie ma RAID'a, ale ma obsługę DMA/66 i to
jest jego zaleta w porównaniu do wysłużonego BX'a, który obsługiwał jedynie
DMA/33.

Na nowych płytach w 99% (jeśli nie w 100) jeśli masz dwa dodatkowe kanały
(IDE3, IDE4) to jest kontroler, który ma funkcję RAID.

Twoja płyta najprawdopodobniej występuje w kilku opcjach wyposażenia - jedno
z nich przewiduje dodatkowy kontroler. Teraz płyty często tak mają: w
opcjach masz kontrolery dysków z RAID'em, z Serial ATA, dźwięk 5.1,
FireWire, LAN 100 Mb albo nawet gigabit ethernet itd.