Odp: temperatura athlona XP 1800+

Autor: Mariusz (falszywymail_at_pocta.lonet.pl)
Data: Thu 10 Jul 2003 - 23:58:24 MET DST

> Thoroughbred

Witam
Dwa dni temu kupiłem chyba identyczny procesor w wersji BOX, więc moge Ci
powiedzieć jak to u mnie wygląda.
Konfiguracja
-Atlon XP1.8 AXDA1800DLT3C JIUCB0312RPMW (RDZEŃ 1.5V)
- wiatrak proca (BOX) to AMD, nie MINT, kręci obecnie na 3154 obrotów
- radiator tak jak u Ciebie z kawałkiem jakby szarej gumy bez paska foli
zabezpieczającej
- (133/133 proc/pamięć)
-Płyta ECS K7S5AL
- pamięć 256+64 SDRAM
- RIVA TNT 16MB
- Zasilacz CWT 235W
- Samsung 40GB 5200
- obudowa otwarta ( narazie testuje ten zasilacz czy wydoli, ale napięcia są
nie wzruszone :D, może dlatego że TNT to energooszczędna karta :D )

Wskazania
- pod windowsem
    43C proc
    33C chyba ten czujnik pod procem płyty (widać nie styka)
    23C w obudowie
- w grach 45, dziś widziałem max 47C (jakieś 2h Max Payna)
Oczywiście przy tej temperaturze wszystko chodzi stabilnie.

Prawopodobnie masz źle dociśnięty procesor, może założyłeś za grubego
COPPERA i radiator nie styka. Napięcie rdzenia powinieneś mieć 1,5V
jak masz L w numerze proca (1800dLt3c), jak masz H to 1,6V.
Ponoć ta szara "guma" jest jednorazowa. Co do pasty, to ponoć mogą być
problemy z gwarancją jak się użyje pasty srebrnej, podobno powinno się
używać przezroczystej, ale to informacja z 2 ręki, więc poczytaj grupe, może
coś o tym będzie.

Pozdrawiam