Re: Zdrowie z GHz

Autor: MPiotrek (pmat_at_www.one.pl)
Data: Mon 07 Jul 2003 - 12:21:47 MET DST

Użytkownik "Pawel Rupinski" <oui_at_2com.pl> napisał w wiadomości
> Ostatnio mam wrażenie że przy mocno obciążonym procesorze (Prime95) czuję
> jakby przytępienie w głowie (siedzę dość blisko kompa). Gdy obciążenie
spada
> po chwili czuję się lepiej. Czy ktoś ma podobne objawy ? Jak ewentualnie
> tłumić promieniowanie w obudowie ?

Najlepszym zabezpieczeniem jest metalowa skrzynka obudowy, ostatnio pojawiła
się moda na różnego rodzaju przezroczyste obudowy, które nie są zbyt
zdrowe - plastyk nie stanowi ekranu dla fal elektromagnetycznych.
Przede wszystkim pracuj przy zamkniętej obudowie, nie wycinaj okienek i
innych bajerów, nie usuwaj metalowych zaślepek w miejscach gdzie nie masz
napedów - jeżeli to zrobiłeś to postaraj się zaślepić czymś metalowym.
Jeżeli masz dodatkowe wentylatory to osłoń wloty/wyloty metalowymi siatkami
(powinny być dość gęste - dużo małych otworków).
Gigahertze nie są obojętne dla zdrowia, były przeprowadzane testy - osoby
będące w kontakcie z otwartą skrzynka komputera częściej narzekały na bóle
głowy i złe samopoczucie - być może hałas wentylatorów też miał znaczenie
;-)

--
MPiotrek