Re: MSI KT4V zwisy

Autor: Kosh (kosh_at_no-spam!.wp.pl)
Data: Fri 04 Jul 2003 - 20:33:53 MET DST

"Łukasz Piwowarski" napisal(la) dnia 2003-07-03 21:12, te oto slowa:

> Czy winna w Twoim przypadku oznaczało uszkodzoną taśmę, czy źle zamocowaną?

Zle zamocowana tasma powodala "zwisy" oraz bledy CRC (S.M.A.R.T. napedu
wariowal, dysk dostawal "czkawki"). ;-)

Uszkodzona uniemozliwiala prawidlowa detekcje ...

> Czy komp nie rozpoznawał tylko dysku czy również innych napędów?

Napedow na pierwszym kanale. Pomagalo wylacznie calkowite odciecie
zasilania. Dopiero po takim "zabiegu" mozna bylo boot'wac ...

> Pytam dlatego że już raz wymieniałem taśmę a objaw przy złej taśmie był taki
> że po komp resecie nie rozpoznawał żadnych napędów nawet na drugim kanale.
> Teraz nie rozpoznaje tylko dysku na pierwszym kanale (muszę podłączyć drugi
> dysk na I kanał i zobaczę czy go rozpozna). Nie wiem czy to nie jest coś z
> dyskiem...

Sprawdz.

> Aha, taśmę podmieniłem (na 40 żyłową) i problem nie występował przez dwa dni
> i myślałem już że to taśma była winna, ale dziś znów dwa razy historia się
> powtórzyła.

Ktora wersja BIOS'u, jaki dysk ?.

Nie od dzisiaj KT4V mam problemy z napedami (dyski podlaczone do tych
plyt czesto "sypia" CRC'ami, co moze powodawac zwisy lub znacznie
spowolnienia pracy systemu operacyjnego - i to nie tylko Windowsa(ow)). :-)

--
Best regards, Kosh                  kosh(at)khn(dot)multinet(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"