Re: Co to jest i do czego służy?

Autor: JanuszHr (hojanopl_at_polbox.com)
Data: Thu 31 Jul 2003 - 12:19:08 MET DST

Użytkownik "Sander" <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13> napisał w wiadomości
> [...]
proszę

> W RAID'zie system będzie widział wszystkie HDD,
> tylko jako JEDEN HDD, i tak:
>
> Level 0
> W tym trybie (Striping) transfer HDD się sumuje (teoretycznie,
> w praktyce mniej). Zapis informacji jest dokonywany jednocześnie
> przez wszystkie dyski. Widziana przez użytkownika pojemność macierzy
> jest sumą pojemności wszystkich dysków wchodzących w jej skład.

 Sytem RAJD to sposób zapisu danych na dyskach wzięty-upraszczjąc sprawę z
UNIXA- . RAID Nie myl sposobu transeru danych ze sposobem ich zapisu.W RAID
0 muszą być dwa dyski i każdy plik jest dzielony na dwie części jedna część
pliku zapisywana jest na jednym dysku a druga część pliku na drugim.To jest
najważniesza cecha tego sposobu zapisu.W wielu wypadkach znacznie
przyśpiesza zapis i odczyt danych /pomijam tu dyski Barakudy/,które mają
awersję do pracy w systemie rajd.Wadą tego sposobu zapisu danych jest to,że
jak padnie jeden z dysków to po danych.
Rajd miałna celu zwiększenie bezpieczeństwa danych i zwiększenie szybkośći
zapisu i odczytu.Raid 0 podnosi szybkość zapisu a Raid 1 podniosi
bezpieczeństwo itp.:
W warunkach domowych sytem ten jest mało przydatny z uwagi na koszty no
chyba ,że ktoś ma niezwykle cenne dane .Sytem ten ma raczej zastosowanie w
stacjach roboczych pracujących ciągle i gromadzących na bieżaco ważne dane.
JanuszHor