Re: Dyskusja na temat plyt CD i CD-RW...

Autor: Brodi (madmax81_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 31 Jul 2003 - 00:40:39 MET DST

> Co do Platinium się zgadzam - mam płytkę ok 2 letnią Platinium i widać,
> że się porządnie zestarzała, biały nadruk zrobił się pożółkły i choć to
> technicznie na razie w niczym nie przeszkadza to jednak wygląda nie
> fajnie.
Doda,że za dużo płytek na 100 odpada , wady produkcyje itp . Może akurat
taką serie mialem , kto wie , Powłoke odblaskową łatwo uszkodzić .

> Nie wiem natomiast czemu tak wszyscy szkalują Esperanzę - co prawda
> używam tych płytek od niedawna, ale nie mam z nimi problemów. Czy ktoś
> mi powie dlaczego Esperanza to syf ???
A próbowałeś kiedyś odczytać esperaznze w cdromie ?
O ile nagrywarki jeszcze sobie z tym radzą (mój TEAC48 i kumpla 40x
odczytuje taka esperanze w 10-20 minut , mówie tu o płytce CDR) to
odczytanie takiej płyty w zwykłym cdromie graniczy z cudem . Na około 50
esperanz jakie perzeszły mi przez ręce to może z 3 dalo się odczytać w
czasie poniżej 5 minut . Około 50 % z tych 50 wogóle nie dało się odczytać
(błedy odczytu ) . Oczywiście to zależy od nagrywarki w której były
nagrywane i prędkości nagrywania (nie polecam przekraczania 32x , a dobrą
jakość daje 16x ).

Dla porównia DYSAN (silver-silver) 700 MB odczytuje w 2,5 minut (w
nagrywarce i DVD) . Właściwie to nowy produkt w moim rejonie i nie jestem do
nich przekonany (troche drogie !) ale jeśli nadal będą produkowane z taką
jakością to czemu nie .
Osobiście używam PRINCO . Nagrałem około 1000 sztuk PRINCO i jestem z nich
zadowolony . Było kilkadziesiąt odpadów jak się uczyłem przegrywać :-)) .
Teraz praktycznie odpada 1-2 sztuki na 100 . Jakościowo są dobrze wykonane
, nie ma postrzepionych krańców jak w Esperanzie , Mediastore , czy Sigmie .
Nie ma tzw smug w warstwie zapisywanej . Troche wolny odczyt :-( .
Podsumowująć CDR - polecam Princo , Dysan ,Verbatim ,Akoss
              Odradzam Esperanza , Mediastore , Sigma , Hawk i inne noname
Jeśli chodzi o CDRW to nie używam ich często . Mam pare esperanz do backupu
i testów . Polecam TDK , Verbatimy