Na co zamienic Matroxa G400 ?

Autor: Jacek Kalamarz (simson_at_zup.przeworsk.pl)
Data: Thu 03 Jul 2003 - 14:44:53 MET DST

Witam
Mam komputer: Duron 900, 512MB RAM i wspomniany w temacie G400 16MB
Do tego monitor Iiyama 454 którego w Windowsie (XP) używam w
rozdzielczości 1600x1200/85Hz

Jestem bardzo zadowolony z jakości 2D, natomiast ze szybkości 3D już nie
bardzo i w związku z tym mam pytanie:

Jak zmodernizować kompa za ok. 300-400 zł aby można było pograć w
nowsze gierki (i nie utracić jakości 2D)?

Myślałem o następujących rozwiązaniach:

1. Matrox G550 - nie wiem jednak do końca jak jest z wydajnością tej
karty - nie znalazłem żadnych konkretnych porównań z kartami NVidii.

2. Ati - Na allegro w cenie ~300zł widzę Radeony 9000-9100. Jaka jest
jakość obrazu 2D kart Sapphire albo HIS ?

3. Matrox Millenium 8MB PCI + jakiś GF (4MX?) - matrox do pracy w
Windowsie a GF do gier. Z tego co zauważyłem, to większość gier ma
możliwość wybrania karty graficznej której używa. Monitor ma 2 wejścia
sygnału a więc nie byłoby problemu z przełączaniem się między kartami.

Czy mógłby mi ktoś doradzić co wybrać? A może ktoś używa konfiguracji
jak w pkt. 3 i mógłby coś powiedzieć?

pozdrawiam
Jacek