Re: radeon 9100 a rodzaj pamieci!

Autor: Kenickie (kenickieNIELUBIESPAMEROW_at_box43.pl)
Data: Tue 01 Jul 2003 - 22:17:56 MET DST

> Witam
> Nosze sie z zakupem Sappire Radeon 9100 64MB DDR, 128 bit
> Niestety nie wiem w jakie kosci pamieci jest wyposazona ta karta (czas
> dostepu).
> Czy duza jest roznica w wydajnosci kart z pamieciami 4 a 5 ns???
> pozdro

Karta z pamięciami 5ns najprawdopodobniej będzie taktowana na 250/200
(rdzeń/pamięć).
To trochę mało.
Ja mam kartę z kośćmi EltronTech 4ns. Ich standardowe taktowanie to 230MHz
(460MHz DDR).
Po podkręceniu uzyskałem jak narazie stabilną pracę przy ustawieniu RAM'u na
260MHz (520 DDR).
Będę próbował wyżej, ale zanim to zrobię, zaopatrzę pamiątki w jakieś
sensowne radiatorki (raczej nie pojedyncze na każdą kostkę, tylko w postaci
podłużnej listwy na każde 2 kostki).
Karta z pamięciami 5ns też oczywiście da się podkręcić - pytanie tylko "jak
wysoko?".

Jeśli masz możliwość to kup kartę z pamięciami 4ns (lub lepiej 3.6ns gdy
takową dostaniesz).

Pozdrawiam

--
Kenickie
<><>P4 1.8A??? z tym bywa różnie, ale najczęściej 2.7 or 3.0>, Radek 9100,