Problem: AVerMedia TVPhone 98 with VCR + Radeon 9100

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 01 Jul 2003 - 12:13:02 MET DST

Witam!

Wszystko zaczęło się po wymianie karty graficznej z GF2MX na Sapphire Radeon
9100. Na GF2MX nie było żadnych problemów - całość pracowała na oryginalnych
sterach dołączonych do płyty. Po wymianie na Radka okazało się, że tuner
wyświetla obraz co chwilę przycinając się (tak jak przy dekodowaniu DivX na
słabej maszynie). Pomyślałem, że pewnie jakieś śmieci po detonatorach
zostały. Przeinstalowałem system (Win 98 SE) - to samo. Podobne efekty
obserwuję w grach typu Unreal Tournament 2003 - co kilka sekund obraz
wyraźnie się przycina.

Poszukałem nowych sterów. Oczywiście na www.aver.com pomyśleli tylko o
wybrańcach - sterów dedykowanych do mojej karty nie było. Nic to -
ściągnąłem wszystkie i próbowałem po kolei, przed każdymi odtwarzałem
wzorcowy system z Ghosta. O ile niektóre sterowniki dało się zainstalować, o
tyle oprogramowania już nie. Próbowałem nawet MIX'y - stery od jednej
karty - soft od innej. Parę razy coś z tego wyszło, ale nie działało radio
albo pilot.

Kombinowałem dalej. W ruch poszły różne wersje sterowników do płyty.
Przetestowałem kilka kombinacji VIA Hyperion 4.43, 4.46, 4.47 ze sterami do
grafiki (ATI Catalyst 3.4 i 3.5) i sterami do tunera. Bez efektu.

Lekko podkur**** zarzuciłem na warsztat archiwum grupy. Dość szybko
znalazłem kilkaset postów w stylu "AVerMedia - problem ze sterownikami".
Czytałem, czytałem. Dziesiątki pomysłów - większość już przerobiłem. W końcu
ktoś skierował na jakieś zastępcze sterowniki jakiegoś Rosjanina.
Przetestowałem - nie działają. Dalej ktoś odesłał na stronę www.aver.com.tw.
Wlazłem, dalej przekierowanie na www.aver.com.uk. No i bingo! Aż
podskoczyłem. Cała gama sterowików (wiele więcej niż na zwykłym .com).
Również dedykowane stery do mojej karty. Niestety - właściwe stery nawet nie
chciały się zainstalować. Zadziałały jakieś inne - ale obraz znowu się
wycina.

W związku z powyższym pytanie do osób, które ów problem już przerobiły i
mają skuteczne rozwiązanie:
Jakie stery instalujecie, skąd je pobrać, jaki soft, jakie dodatki, która
wersja VIA Hyperionów, ATI Catalystów, sterów do tunera?

Z góry dzięki za pomoc.

System:
MSI KT3 Ultra ARU
Athlon 1800+
256 MB DDR 256 RAM (testowałem na 512 MB)
Zasilacz Codegen 300W (testowałem na Chieftec 360W - bez efektu)
Dysk systemowy Caviar 120 GB (8 MB cache, partycja systemowa FAT32; 5 GB)
Drugi dysk na tej samej taśmie: Barracuda ATA IV 80 GB (odłączenie nic nie
daje)
Napędy optyczne: CD Asus, CD-RW Lite-ON
Sapphire Radeon 9100 64 MB 128-bit, 3,5ns
AVerMedia TVPhone 98 with VCR
SBLive! 5.1 Digital
3Com 905B
RAID Promise FastTrack 133 (na płycie) z dyskami Maxtor 80 GB i 40 GB

Pozdrawiam,
Sniper