Re: problem z piszczacym zasilaczem ModeCom 300W - rozwiazany

Autor: Mikolaj Tutak (mtutak_at_nixz.net.anti-spam-remove-to-end.com)
Data: Sun 29 Jun 2003 - 18:30:15 MET DST

Wotam!

> zasilacze Modecom, seryjnie montowane teraz zamiast huntkeyow do
> obudow modecoma, maja nieprzyjemna wlasciwosc - popiskuja w takt
> pracy komputera, slychac nawet jak sie strony przewija w wordzize...
>
> przyczyna - dlawik filtrujacy 12V slabo odfiltrowany kondensatorem na
> wyjsciu.
>
> problem rozwiazalem nastepujaco - do (nieuzywanej u mnie) wtyczki
> kwadratowe (P4 , 2x czarny 2x zolty) wzadzilem 2 kondensatorki 1000uF
> 25V 105stC, tak ze (-) kondesnatorka do czarnego kabla, + do zoltego.
> Problem calkowicie rozwiazany.
> [...]

Te zasilacze sa naprawde godne polecenia. Kosztuja 110-120 zl, w zamian
dostajemy prawdziwe 300W, dobre wykonane, duze trafo, baaaardzo ciche
("Niose Killer"). Producentem ich jest FSP group (Fortron). Ale zeby nie
bylo za dobrze to potwierdze ze niestety czasami nieprzyjemnie piszcza
:-( Na dwa z ktorymi mialem kontakt jeden piszczal, drugi (z obudowy
ModeCom'a) byl OK.

Rozwiazanie z kondensatorem skutkuje! Wielkie dzieki z pomysl - 100%
sukcesu! Do swojego dolaczylem rowniez 1000uF/25V, ale mozna tez
1000uF/16V (troche mniejszy). Aby nie tracic gwarancji uzylem pomyslu z
wtyczka zasilajaca 12V (ta mala kwadratowa). Ale mysle ze uzytkownicy P4
moga podpic ten kondensator pod zlacze dysku twardego (czarny(-)
zolty(+12V)) - byle bylo to zlacze blisko zasilacza.

Aby kondensator dobrze kontaktowal jego nozki warto wyrownac do
jednakowej dlugosci, a nastepnie wygiac w "U" i zacisnac. Po wcisnieciu
nozek we wtyczke, nalezy pamietac o zabezpieczeniu kondensatora przed
wypadnieciem (tasma izolacyjna, koszulka termokurczliwa itp).

--
pozdrawiam
      Mikołaj