HDD Fujitsu

Autor: Michal Dubas (michaldubas_at_CIACHNIJ_TOf.pl)
Data: Sat 28 Jun 2003 - 13:06:18 MET DST

Witam Szanownych Grupowiczów!
Mam problem z moim dyskiem Fujitsu 20Gb, 7200rpm (model MPG3204AH-E
http://hdd.fujitsu.com/global/drive/mpg3xxxah-e/catalog.html).
Od jakiegoś czasu dysk pracuje jak wiatrak na 7200rpm a nie dysk ;) (od
momentu włączenia zasilania, wystarczy że włączę kompa i on od razu
wyje, nawet jak w ogóle nie pracuje) - Po prostu emituje strasznie
męczące wysokie dźwięki, porównałbym to wręcz do odrzutowca. W trakcie
odczytu-zapisu chrobocze tak jak zawsze chrobotał, a intensywność ani
częstotliwość tych wysokich dźwięków nie ulega zmianie. Dysk sprawdzałem
na 2-óch różnych komputerach, taśmach i zasilaczach (płyta asus p3bf,
zasilacz noname ;) oraz drugi konfig: msi k7t266pro2 i zasialacz
fortrona 250W (FSP250-60GTA) i dodatkowo potem na kontrolerze ata100
stlab'a na pci) - zawsze to samo :(
SMART pokazuje, że dysk jest w świetnym stanie, program diagnostyczny
ściągniety ze strony Fujitsu również, nie ma żadnych bad sector'ów. Dysk
ma 2 latka, więc mam jeszcze rok gwarancji i zastanawiam się, czy
przygotowywać się do backup'u wszystkiego, zanieść dysk do reklamacji
czy też po prostu się przyzwyczaić (najgorsza opcja ;)).
Może ktoś się spotkał z podobnym problemem i mi coś doradzi :)
Może jest jakiś soft do wyciszania tych dysków...

Z góry wielkie dzięki za pomoc i poświęcony mi czas :))

--
|Pozdrowienia | michaldubas(at)f.pl|
|Michał Dubas | gg #375750         |