Re: Program do bad sectorow na dysku...

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 27 Jun 2003 - 11:36:32 MET DST

Użytkownik "Marsjanin" napisał:

> Czy ta funkcja nie jest tożsama z
> format [dirve]: /c

Nie, bo nie wykonuje formatowania. Jeżeli masz partycję z zapisanymi danymi,
a wśród nich bady powstałe np. wskutek uszkodzenia taśmy (czyli logiczne),
można sobie walnąć takiego skana. Trwa to raptem kilkanaście sekund, bo
program nie skanuje całej powierzchni partycji, a jedyni same bady.
Sprawdza, czy z danego sektora da się odczytać dane w sensownym czasie.
Jeśli tak - to odznacza go, uznając że jest dobry. No i co najważniejsze -
nie powoduje utraty danych.

Poza tym, z tego co zauważyłem - format z parametrem /C nie dokonuje
kontroli faktycznego uszkodzenia takich badów. Podejrzewam, że tylko
sprawdza czy są badami i nie próbuje ich naprawiać. Miałem niedawno Maxtora,
na którym wskutek wadliwej taśmy powstało ponad 30 MB badów. Taki format nic
nie zdziałał. A PartitionMagic zrobił to w 30 sekund.

Pozdrawiam,
Sniper