Re: Cel1700 na P4VXASD2+ i pamieci SDR/DDR

Autor: Speedy (speedy13_at_2com.pl)
Data: Fri 27 Jun 2003 - 11:38:38 MET DST

Hej

Mialem taką plyte przez czas jakis

"PW" <pw13_at_box43.pl> wrote in message news:bdetr8$7v0$1_at_flis.man.torun.pl...
> HOUK !!!
>
> Celeron1700 na plycie P4VXASD2+
> aktualnie jest tam 384 ramu SDR i GF2MX

Moj zestaw mial taki sam Celeron, 256 RAM i ATI Rage Pro Plus

> Pytanie jest takie, czy zmiana ramu na DDR
> bedzie wskazana jak i przyrost wydajnosci zauwazalny ?

Powiem tak: testów nie robilem zadnych ale wymiana na DDR spowodowala
widoczne przyspieszenie. Nie moge tego oszacowac w % ale bylo znaczne.

> to Radeon 9100, lecz problem w tym, ze zasilacz jest tam juz
> dosc stary, i dodatkowo tylko 235W, czy to wystarczy ?

Nie wiem co jeszcze masz w kompie. Niby ta plyta ma to "normalne" zasilanie,
bez dodatkowego wejscia wiec powinno ale nie musi:). U mnie sa 2 HDD, DVD i
nagrywarka i zasilacz 250W nie wystarczal. Objawialo sie to dosyc dziwnie,
glownie nie-dzialaniem FDD, czasem tez i "gubieniem" portów LPT i USB a
nawet niemoznoscią uruchomienia systemu . Co ciekawe zaburzenia te
wystepowaly w roznych momentach, wcale nie przy maksymalnym poborze mocy np.
przy nagrywaniu CD, tylko np. zaraz po uruchomieniu, albo przeciwnie,
dluzszy czas komp pracowal OK a potem np. "znikala" drukarka lub skaner.
Myslalem ze to cos z plytą i wymienilem, bo byla na gwarancji, na dosyc
podobną Mercury Kobian NDSUX+ (naprawde sie tak nazywa:) ) ale koles co mi
wymienial podpowiedzial ze to moze też byc kwestia zasilacza. I po jakims
czasie na nowej plycie mialem to samo, a jak wymienilem zasilacz na 350W to
wszysko jak reką odjął.

--
Pozdrovionka
Speedy