Re: ch³odzenie HDD

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Thu 26 Jun 2003 - 22:54:52 MET DST

Wojtas napisa³(a):

> To logiczne. A moze ciszej jest jak sie wyjmie zaslepke? :)

To, ¿e nie jest ciszej nie implikuje tego, ¿e jest g³o¶niej.

> Mam BIV i stwierdzam ze jest slyszalna.

S³owo klucz: niemal¿e.

> Sprobuj zatrzymac wiatraki na chwile i moze wtedy ja uslyszysz.
> W spoczynku jest powiedzmy "niemalze nieslyszalna", ale jak pracuje to ja
> slychac. Cicho, ale jednak. Jak jest przykrecona do obudowy to slychac ja
> glosniej. Jak nie ma zaslepki to tez glosniej.

Przyjmijmy tak± wersjê: u Ciebie jest s³yszalna, a u mnie nie jest bo jak na
razie nie ci±gnie mnie do tego, ¿eby zatrzymywaæ wszystkie wiatraki w pokoju
i cieszyæ michê, ¿e jednak t± Barracudê s³ychaæ w promieniu 50cm i jak sobie j±
po³o¿e na gumki to mniej j± bêdzie s³ychaæ, bo tylko w promieniu 30cm. Pasuje?
Jak nie to mi przykro, ale dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu - mamy
ró¿ne pojêcie ciszy.

> Wiec nie widze sprzecznosci i wcale nie udowodniles ze radiatory nie sluza
> do wyciszania. Udowodniles, ze jesli chcesz miec dysk na gumce, to nie
> zastosujesz ich do wiekszego wyciszenia. Natomiast jesli dysk wisi to nie
> odprowadza zbyt dobrze ciepla i radiatory by sie przydaly do ulepszenia
> wyciszenia, czyli do pozbycia sie skutkow ubocznych w postaci przegrzewania
> sie dysku.

To, ¿e podwy¿szona temperatura jest skutkiem ubocznym odkrêcenia dysku od obud-
owy w celu wyciszenia go wcale nie oznacza, ¿e radiatory przyklejone do gumki
(albo na odwrót) s³u¿± wyciszeniu. One nadal tylko i wy³±cznie sch³adzaj±. Id±c
Twoim tokiem rozumowania to ja sobie mogê do tych gumek przywi±zaæ 10m drutu a
na drugim jego koñcu przywi±zaæ szafê i stwierdziæ, ¿e szafa s³u¿y wyciszeniu.
Bez sensu, nieprawda¿?

Wniosek: sam stwierdzasz, ¿e Twoje radiatory s³u¿± poprawie odprowadzania ciep³a
z dysku, czyli sch³odzeniu go. A jak wiadomo ch³odzenie!=wyciszenie.

--
pozdrawiam,
Andrzej