Re: Jeszcze raz cichy komp ;)

Autor: Janusz Nowicki (nowickijNOSPAM_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 26 Jun 2003 - 09:49:08 MET DST

Użytkownik "Wojtas" <wojtas9988_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> No wlasnie ma termistor. A w moim zasilaczu jest juz jeden termistor i jak
> sie tu kiedys pytalem, to odpowiedziano mi ze moze byc zle jak beda dwa
> termistory ...

Większość obecnie produkowanych zasilaczy ma termiczną regulację prędkości
pracy wentylatora.

Dlatego podpinając wiatrak 'standardowy' (czyli bez regulacji) można i warto
podpiąć go w miejsce oryginalnego wiatraka, bo wtedy skorzysta on z
dobrodziejstw wbudowanego w zasilacz regulatora.

W przypadku podłączania wiatraka, który sam ma wbudowany regulator należy
podpiąć go bezpośrednio do napięcia 12V w zasilaczu, a nie w miejsce
oryginalnego wiatraka, bo dwa regulatory obrotów następujące po sobie mogą
źle działać.

pozdrawiam, Janusz

ps. dzisiaj wypróbuję pomysł wyciszania komputera, który chodzi mi po głowie
od dłuższego czasu, a mianowicie: komputer z JEDNYM cichym wentylatorem.
Otórz dziś dostanę zasilacz HuntKey LW-6400H Gold wyposażony w jeden
wolnoobrotowy 12cm wiatrak usytuowany dokładnie nad procesorem. Ponieważ mam
procesor, który nie wydziela dużo ciepła (Celeron 1000A) będę mógł spokojnie
zdjąć z niego wentylator i obyć się wyłącznie dużym radiatorem (z Titan-a
TTC-D5TB). Problem pojawi się, gdy za jakiś czas zmienię procesor na
mocniejszy - wtedy przydała by się rura cieplna przenosząca ciepło z procka
na żeberkową miedzianą chłodnicę umieszczoną bezpośrednio pod wlotem
wentylatora.
Wiatrak usytuowany na spodzie zasilacza ma też inną zaletę - jest mniej
słyszalny od zainstalowanego bezpośrednio na tylnej ściance zasilacza.

http://www.proline.pl/shop.php?produkt=Lwj4CbO5DG9QYUg%2BsTE8oKpzDUyOB0WRYJM
BH0cBERqsWxupLFb9Bw0mVHcLHyyEGTRcIzV5DmDkZxfxGSIGGPgSsxMOBvAynUWzXRW7D0OSYw2
5BwNmAPqOrxWNEP1hr896pKMaW0ScDwySsxMTBvAxp3M0p3Mep8fgE824Zw18CwyNXKg9n3xhFTV
7Zm53CmgOXa15qaS7Vwk1CGt%2FXQp%2BB0NgE6N4AwjyoKS1rzfeEKETCwg%2B