Dodatkowe gniazda USB

Autor: A_Zet (adek124_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 25 Jun 2003 - 15:03:58 MET DST

Jak mialem przyjemnosc ;-) kilka razy pisac, posiadam 'szlagier' grupy
pcp, czyli ECS K7S5A PRO. Plyta ma wyprowadzone krawedziowo dwa
gniazda USB typu A i dwa gniazda typu B.

Wykorzystuje dwa porty USB poprzez krawedziowe gniazda A:
- dla drukarki
- dla skanera.

Jako ze mam obudowe z klapka na przodzie, a pod nia m. in. dwa gniazda
USB, i dzis kupilem sobie aparat cyfrowy, chcialbym wykorzystac to
gniazdo z dosc wygodnym dostepem. Gdy skladalem komputer, odlozylem
"na pozniej" zmartwienie, jak polaczyc te frontowe gniazda z plyta.
dzis przyszla wreszcie ta chwila, i nie bardzo wiem, jak to zrobic.
Plyta posiada az trzy zespoly pisnow (konektorow ?) oznaczone JUSB
1 do 3, kazdy z nich wyposazony az (!!!) w dziesiec kolkow. Natomiast
kazde z gniazd USB front-panelu ma oczywiscie tylko po cztery.

Opis dla kazdej grupy, kazdego zespolu kolkow na plycie jest
identyczny:

1 VREG_FP_USBPWRO Front Panel USB Power
2 VREG_FP_USBPWRO Front Panel USB Power
3 USB_FP_P0- USB Port 0 Negative Signal
4 USB_FP_P0- USB Port 1 Negative Signal
5 USB_FP_P0- USB Port 0 Positive Signal
6 USB_FP_P0- USB Port 1 Positive Signal
7 GND Ground
8 GND Ground
9 KEY No pin
10 USB_FP_OCD Overcurrent signal.

Nurtuje mnie taki problem, czy dobrze zrobie, gdy:

Jedno z gniazd na frontowym panelu lacze:
VBUS na pin 1
D- na pin 3
D+ na pin 5
GND na pin 7
powiedzmy na pierwszym zespole pinow oznaczonym JUSB1

A drugie gniazdo z frontowego panela lacze:
VBUS na pin 2
D- na pin 4
D+ na pin 6
GND na pin 8
powiedzmy na drugim zespole pinow oznaczonym JUSB2.

Czy dobrze kombinuje?
I dlaczego jest tyle tego, skoro jak wynika z opisu, wszystkie trzy
zespoly sa jakby zrownoleglone?

--
Adek