Re: skutki uboczne zwolnienia wentylatora w zasilaczu

Autor: Bartek (eathan_at_irc.pl)
Data: Wed 25 Jun 2003 - 00:08:28 MET DST

Użytkownik "sliver22" <sliver22_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> W obwod zasilajacy wentylator w zasilaczu wstawilem rezystor i wreszcie
> zapanowala cisza :) Wszystko jest pieknie, ale co jesli przesadzilem z
> opornikiem?? Jakie moga byc negatywne skutki przegrzania zasilacza (oprocz
> jego spalenia oczywiscie;) ??

Cos ci opowiem :)

Stary komp pracowal bez przerwy i przez kilka dni (dwa) mnie nie bylo
jak wrocilem do domu to cos smierdzialo. Okazalo sie, ze zatarl sie wentyl i
to tak
wrednie, ze nie piszczal a stanal na amen.

Wylaczylem kompa i dobralem sie do zasilacza. Byl tak goracy, ze nie dalo
sie go utrzymac w rece.
Po wymianie wentylatora wszystko wrocilo do normy - mam na mysli
temperature.
Komputer dzialal ale zasilacz juz nigdy wiecej nie podawal dobrych napiec.
Tzn roznice od normy
wynosily po kilkanascie % co stanowilo zbyd duze wartosci

Jezeli chcesz spowodlnic wentylator to mozesz to zrobic. Mozesz przelaczyc
zasilanie wentylatora na stale na 5V ale dodaj drugi wentylator do zasilacza
pracujacy rowniez na 5V. Oryginalny wentylator powinien wyciagac powietrze a
drugi powinien wtlaczac powietrze do zasilacza.

Pozdrawiam
Bartek