Re: "martwy" port szeregowy

Autor: Marcin Jaworski (leming_at_cyberion.pl)
Data: Mon 23 Jun 2003 - 19:48:13 MET DST

vivi wrote:
> samo.W czym moze byc problem?Czy sa rozne "sledzie" z portami
> (skrosowane lub nie)? Jesli tak to jak sprawdzic ktorego typu wymaga
> moja plyta?

Uklad polaczen moze byc rozny. Sam mialem podobny problem. 2 plyty AT (z
zasilaniem ATX) i 2 sledzie z RSami. I jak je zamienilem to nie dzialaly.
Gosc w sklepie komputerowym jak chcialem kupic takiego sledzia powiedzial ze
rozne plyty maja roznie to podlaczone. Twoim ratunkiem mogloby byc
znalezienie instrukcji do plyty (moze online bedzie jak nie masz papierowej,
shuttle ma dosc duza baze manuali online do swoich plyt) i tam zobacz czy
beda podane nazwy wyprowadzen na plycie, poszukaj opisu gniazda RS232 (9 lub
25 pin jakie tam masz) i sprawdz czy zyly sa dobrze polaczone a jak nie to
jak masz wprawe w lutowaniu to przelutuj zyly tak jak powinny byc. To nie
trudne ja tak przerobilem jedna tasiemke na ktorej bylo zlacze 25 pin na
zlacze 9 pinowe (nie chcialo mi sie przelotki kupowac a mialem gniazdko 9
pin w domu :)).

--
Pozdro
YawoR