Zamienniki firmy "W.D." do HP 930 - opinia

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 23 Jun 2003 - 13:46:26 MET DST

Parę dni temu skończył mi się tusz w HP 930. Nie było wyjścia - trzeba
zaopatrzyć się w nowy. Ostatnio kupowałem zestawy do napełniania (InkTec i
inne wynalazki) i jakość wydruków była moim zdaniem strasznie marnej
jakości. Na oryginał raczej nie mogłem sobie pozwolić, więc postanowiłem
wybrać jakiś zamiennik.

Odwiedziłem giełdę, na której dowiedziałem się, że w wyniu podziału firmy
Wielokropek powstały 3 niezależne spółki. Oprócz wyżej wspomnianej,
utworzyły się firmy 100kropek i W.D.

Porównałem ceny zamienników do HP 930:
Wielokropek - czarny: 80 zł, kolor: 80 zł
100kropek - czarny: 70 zł, kolor: 75 zł
W.D. - czarny: 60 zł, kolor: 65 zł

Wybrałem te najtańsze - W.D. Za komplet zapłaciłem oczywiście 5 zeta taniej.
Oczywiście przy zakupie sprzedawca uprzedzał mnie, że zdarzają się z nimi
problemy i w razie ich wystąpienia wymieni mi tusz na nowy. Faktycznie - w
domu okazało się, że głowica nie drukuje żółtego koloru. Na giełdzie
przyjrzałem się jej - ale jakoś nie dopatrzyłem się czegoś szczególnego.
Trudno - pojechałem na giełdę - gość wymienił mi bez najmniejszego szemrania
na nowy (jeszcze strasznie przepraszał). Tym razem sprawdziłem odbicie na
chusteczce higienicznej. Wszystkie kolory odbijały więc wróciłem do domu.

Wrażenia:
Szczerze mówiąc jestem baaaardzo pozytywnie zaskoczony. Jakość jest naprawdę
niezła. Jeśli chodzi o czarny kolor, to na najbardziej szajsowatym papierze
(xero, gramatura 80) uzyskałem wydruki, do których nie mógłbym się po prostu
przyczepić. Może oryginał byłby minimalnie lepszy, ale trzeba by doszukiwać
się szczególików na jakichś wydrukach z wzorców drukarkich (może ktoś wie,
skąd je ściągnąć). Nawet czcionka 4 pkt była idealnie czytelna. Do kolorów
też nie miałem większych zastrzeżeń - wszystkie były bardzo ostre i
soczyste. Wydruk zdjęcia na nieco lepszym papierze (120 g, ale nie foto) dał
naprawdę niezły rezultat. Porównałem z tym samym zdjęciem wydrukowanym na
oryginale - różnice były widoczne, ale dopiero po chwili zagłębienia się w
szczegóły. Ogólna jakość, jak na te pieniądze - znakomita.

Jeżeli ktoś szuka zamienników, to polecam. Warto jednak przed zakupem
dokładnie obejrzeć głowicę, żeby nie było niespodzianek.

Pozdrawiam,
Sniper