Re: Zdrowy szklany monitor

Autor: Jarek J (przyjaciel505_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 21 Jun 2003 - 13:14:25 MET DST

> Porownywalem NEC FE791SB a Flatron 700P.
> Poczytalem archiwum, szczegolnie dyskusje dotyczace drucikow i geometrii.
> A zapytam jeszcze, ktory mniej meczy oczy, zakladajac 1024x768 i 100 Hz?
> Czy moze jeszcze inny? Samsung 757 MB?
Mniej meczy oczy ten z lepsza ostroscia.
Co do Flatronów i w ogóle LG, to lepiej trzymalbym sie z daleka - te
kineskopy siadaja IMHO najpózniej po 2 latach - najpierw deformuje sie
maskownica (efekt: rózna ostrosc w róznych czesciach ekranu), pózniej
pojawiaja sie przebarwienia, a pózniej to nie wiem bo w firmie najstarszy
flatron (2,5 roku) jest na etapie przebarwien.... Aha a od poczatku to obraz
jest wklesly. Poza tym na poczatku uzytkowania rzeczywiscie niezly.
Co do NEC'a FE791SB - jest super (jak ktos dobrze znosi 2 poziome paski,
kurka - mnie zaczely denerwowac!)
Jesli nie - to wzialbym pod uwage Philipsa 107P40 - pisza, ze ma maskownice
apperture grille (czyli jak diamondtron NF - ale bez 2 pasków chyba! - na
zywo jeszzcze nie widzialem) i MAG'a 796 PF2 - kinol samsunga najnowszy
(Pure flat)- samego samsunga bym nie bral - sa srednie, MAGi wypadaja lepiej
(lepsze czesci). Oba maja w standardzie 115 Hz przy 1024x768.
To chyba tyle
Pozdrawiam