Re: 865P Neo DDR333 czy 400 Help !!

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 21 Jun 2003 - 11:21:00 MET DST

> Przyznaję że mam namieszane jak w betoniarce :-) Mam obecnie płytę 865P
> Neo MSI i tu mam problem, bo za nic nie wiem jak i co, jest (będzie)
> lepsze ? Po kolei ....teraz mam procka 2_40c/GHz/800 z HT i dwie kości
> 512- DDR/333- i w tej konfiguracji wyczytałem na stronie MSI że pamięć
> winna być ustawiona na 320MHz no ale niezbyt to rozumiem bo wtedy procek
> nie jest wykrywany jako 2_4 .....chyba że jak piszę, czegoś nie umiem
> ustawić ? Natomiast mam zamiar i okazję, zamienić za dopłatą ten ram na
> dwie kostki 512/400MHz i znowu niezbyt to jarzę, bo na stronie MSI w
> [...]

Po przeczytaniu tego co tu napisales kazdy ma namieszane jak w betoniarce
...:)))

Sprawa wyglada bardzo prosto (dla chipsetu i865PE):
- jak wlozysz pamiec DDR na 333 to bedzie chodzic na 320 (wynika to z
synchronizacji z szyna procesora)
- jak wlozysz pamiec DDR na 400 to bedzie chodzic na 400
- jak wlozysz 2 kosci na 400 to beda chodzic w trybie dual na 400

Chipset i865P rozni sie tym, ze jest to tak jakby podrasowany i845PE. W
specyfikacji producenta szyna 800MHz dla procesora i obsluga DDR na szynie
400 jest ujeta jako podkrecanie chipsetu. Wszystko chodzi ok tylko, ze
producent nie daje gwarancji ze bedzie OK. Jest to tak samo jak z chipsetem
BX. W zalozeniu chipset mial chodzic z szyna 100MHz a wyszlo, ze producenci
plyt glownych zaczeli go puszczac na 133MHz (w kazdej instrukcji jest
napisane, ze nie gwarantuja poprawnej pracy, chociaz wszystko dziala
dobrze).