Re: atxoff.com

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Sat 21 Jun 2003 - 02:34:27 MET DST

Osoba podpisana jako Marsjanin <06.2003.usenet_at_marsjanin.tk> w artykule
<news:nif6fvshqp86901fegj3psp2ecvc86e5kq_at_4ax.com> pisze:
> Usenetowy bot Andrzej P. Wozniak pod wpływem
> zwarcia wygenerował aż 18-liniowego posta:

> Super, dzięx! No i oto, co mi pokazuje AVP (pliki COM z zipa):
>
> /DOS/60byte/atxoff.com --> OK
> /DOS/40byte/atxoff.com --> Trojan.Rebootpc.b
> /DOS/19byte/ATXOFF.COM --> OK
> /DOS_Netware/atxoff/atxoff.com --> Trojan.Rebootpc.b
> /DOS_Netware/atxoffsh/atxoff.com --> Trojan.Rebootpc.b
>
> Heh, ciekawe... IMHO program rozpoznaje trojana, ale chyba jest to
> "nadopiekuńczość" Kasperskiego... :-)

Żle rozpoznaje :-P
Ten 40 bajtowy kod naprawdę nie robi reboot, tylko shutdown. Serio. I moim
zdaniem działa najkuteczniej z wszystkich trzech.
Kasperski wykrywa sygnaturę trojana, którą w tym przypadku jest akurat
kilkubajtowa sekwencja występująca również w tym programiku. Fałszywy
alarm to skutkek uboczny - albo pogoni za skróceniem sygnatury, albo
wysokiego poziomu metamorficzności kodu tego trojana.
Sprawdziłem w zabytkowym MkS-ie, że najkrótsze wirusy (23, 26, 45, 46
bajtów) potrafią się tylko rozmnażać zamazując pliki *.com.
Mam też programik dosowy - żart, który odwraca ekran do góry nogami. Jeden
ze starych dosowych wirusów (chyba Flip) ma wbudowaną tę sam procedurę. No
i wyobraź sobie, że jej fragment służy MkS_Virowi jako sygnatura wirusa, a
mnie ten program służy do najprostszego sprawdzania MkS-a.

PS. Możesz przesłać do Kasperskiego ten plik, niech poprawią sygnatury.

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl  (z->h w adresie z nagłówka)
http://www.harbour.pl.eu.org/clipper/clipper_mini_faq.html