Monitor SONY '17 falowanie obrazu

Autor: John (ika77_fakespam__at_o2.pl)
Data: Fri 20 Jun 2003 - 15:27:48 MET DST

Posiadam Monitor CPD-G200 '17
(w sumie już nie najnowszy model) 3 lata
niedawno zmieniłem kartę graficzną
na Gf4Ti4200 MSI,64MB AGPx4
i w rozdzielczościach w których pracuje
(1152x864_at_100Hz) i
1024x768_at_100Hz
 mam falowanie obrazu i to
dosyć mocne nawet powiem że dokuczliwe
wygląda to tak że wszelkie krawędzie w pionie
okna, ikony, zdjęcia o dużym kontrascie, nawet
tekst w Wordzie faluje.

Wcześniej miałem TNT2, GF 256 DDR, GF2Ti
i czegoś takiego nigdy nie było.
Byłem więc w sklepie wymieniłam kartę na inny model
MSI Gf4Ti4200 128MB AGPx8 - to samo
znowu wymieniłem kartę tym razem na Gf4Ti4200 Prolinka
- efekt taki sam.
(Tu ciekawostka, zauważyłem, że w starszych kartach
w rozdzielczości w której pracuje miałem takie parametry;
91.3kHz/100Hz a teraz mam 91.4kHz/100Hz, podejrzewam,
że tu jest pies pogrzebany w tej 1dziesiątej kHz,
monitor się nie wyrabia czy co ?)

Poradźcie co zrobić zmiana monitora na razie odpada
za duże koszta.
Dlaczego karta narzuca taką właśnie wartość odświeżania
pionowego, czy można to jakoś zmienić ?

p.s jak zmienie odświeżanie ze 100Hz
na niższe np. 85 defekt znika. Jednak zależy mi
koniecznie na 100Hz, mam wrażliwe oczy wystarczy
że trochę popracuje w 85,czy 75 Hz zaraz łzawię.
Poza tym przez 3 lata było 100Hz więc dlaczego
ma być teraz gorzej.
A może jakiegoś Radeona wziąć co myślicie
tylko jakiego i czy to coś da.

Czekam na wszystkie sugestie.

JAnek