GF FX 5600 Ultra i DirectX

Autor: Morel (moorell_at_3523.poczta.onet.pl)
Data: Thu 19 Jun 2003 - 23:07:12 MET DST

Witam.

Zakupiłem ostatnio GF FX-a (jak w temacie), co z dla człowieka który do
tej pory posiadał GF 2MX jest dosyć sporawym skokiem. W zasadzie to
nawet nie chodziło mi konkretnie o gry a raczej o zabawę z grafiką
trójwymiarową.
Liczyłem na to, że będę mógł się pobawić nowymi zabawkami (128 bit
koloru), a tu tymczasem czekała mnie niespodzianka.

O ile w OpenGL-u mogę uzyskać bufory o takiej głębi, o tyle DirectX
wykazuje mi, iż nie mam wsparcia dla tych zabawek. Hm... cokolwiek
dziwne. W pierwszej chwili pomyślałem sobie, że źle przeinstalowałem
sterowniki i winda ma jeszcze zapamiętane ustawienia z GF 2MX.

Tymczasem rzeczywistość jest cokolwiek dziwna.

Otóż owszem mam vertex i pixel shader-y w wersji 2.0 i kilka dodatkowych
trybów kolorów, ale niestety wszystkie one zawierają się w 32-óch bitach
i oczywiście są stało przecinkowe.

Hm... co się dzieje (stalo) ?
Dlaczego brakuje 64 i 128 bitowych trybów?
Przeinstalowałem sterownik (detonatory 44.03) oraz DirectX-a 9.0,
niestety to nie pomogło.

Spotkał się może ktoś z podobną sytuacją?
Czym to może być spowodowane?

Pozdrawiam
Mariusz