Re: Jaki HDD 120GB?

Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 19 Jun 2003 - 22:32:11 MET DST

Użytkownik "Larus" <larus_at_silesianet.pl> napisał w wiadomości
> Indywiduum zwane *Weronika Orzel*, w wiadomości
> <bcpolg$bv5$1_at_atlantis.news.tpi.pl> wyprodukowało:

> Dla ciebie :-) Zadam jedno pytanie: podłączałeś je same do prądu, bez
> reszty kompa ?

> OK, tutaj się nie wypowiadam.

Własnie zmieniłem u siebie w kompie dyski na 8 x WD 80 Gb Mb cahe. Wczeniej
miałem także 8 Maxtorów Diamond Max 9 7200 . Dyski chodzą w RAID. Musze
przyznać ze WD sa strasznie głośne w porównaniu z Maxtorami. Mam dobre
porównaie bo u mnie hałas jest pomnożony razy 8 więc wyrażnie słychać
róznice. Caviary strasznie swiszczą talerzami nie da się tego wytrzymać, w
maxtorach słychać był tylko miłe uchu (mam juz długoletnie doswiadzczenie i
pamietam czasy gdy w dyskach słychać było praće wolno przesuwającej
"pyrkoczącej z lekka" głowicy - nostalgia mie wzieła) przesuwanie głowicy
duzo przyjemiejsze od swistu od którego boli głowa. Od Barakud trzymam się z
daleka nie nadaja sie do RAID-a miałem z nimi za duz "jazdy z wydajnośćią"
ale jeżeli chodzi o akustykę to 8 Baracud jest prawie nie słyszalne tylko co
z tego jak system dostaje "freeza" co kilka sekund przy kopiowaniu dyżych
plików. Pomecze sie jeszcze z tydzien i wracan do Maxtorów (jak tylko jeden
wróci z wymiany)...

Co do ATA 133 to przydaje się jak mas się dwa szybkie dyski na kanale ...

Pozdrawiam