Re: Jaki HDD 120GB?

Autor: Dentarg (den_at_it64.com)
Data: Thu 19 Jun 2003 - 16:08:00 MET DST

On Wed, 18 Jun 2003 10:54:24 +0200, "| j. shap |" <shap_at_o2.pl.nospam>
wrote:

>Chciałbym kupić sobie dysk twardy, na oku mam poniże modele:
>WesterDigital WD1200JB ATA-100 - 8MB Cache
>Seagate ST3120026A BARRACUD.7200.7 8MB Cache
>Maxtor 6Y120P0 ATA-133 (7200) 8MB Cache
A IBM 120 GB wersja z 8MB cache ? Tez ma 3 lata gwarancji, tyle ze
jest chyba DUZO drozszy od reszty :((

>Wszystkie dyski to 120GB, 7200obr./min. i 8MB Cache. Za WD Caviare przemawia
>3 letnia gwarancja (pozostałe mają 1 rok - chyba, że się mylę), ale tylko
>ATA-100, gdzie pozostałe mają ATA-133.
Jak ktoś juz pisał ATA-133 to pic na wode :). W testach na
tomshardware z powyższych najlepiej wypadł Maxtor, ale ja bym nie
kupił go z roczną gwarancją ... za dużo widziałem padalców Maxtora :)

>Czy decydować się na WD z trzyletnia gwarancją, ale z ATA-100, czy może
>postawiś na wydajność i wybrać Seagate'a lub Maxtora?
Jak dla mnie 3 lata gwarancji to największa zaleta, ważna na podobnym
poziomie co głośność dysku ...

>I jeszcze jedno, który z tych dysku jest najcichszy podczas pracy?
Prawdopodobnie Seagate, Caviar strasznie szumi. Mam właśnie takowego w
kompie (na szczescie nie mój) i jest dużo głośniejszy od starego IBMa
DTLA, który też szumi jak mały odkurzać i ma już rozklekotane łożyska
bo pracuje nieprzerwanie 3 lata ...

Jak mozesz to znajdz Seagate z 3letnia gwarancja (widziałem na sieci,
ale drożej niz z roczną :(, choć wydajnościowo nie jest on najszybszy
z tych które wymieniłeś, ale różnice są minimalne, a cisza będzie ...

pzdr,
Dentarg

--
Moje CV online - http://dentarg.it64.com