Re: Biosy K7S5A

Autor: Pe7er (pe7er_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 18 Jun 2003 - 16:08:39 MET DST

"Jacek Maciejewski" <jacmac-nospam_at_go2.pl> wrote in message
> Hi!
> Na stronce www.ecsusa.com są biosy do K7S5A. Niektóre mają około
> 250k, inne ok. 400kB. Zakładam że są różne wykonania płyt z kośćmi

nie poprostu w tych plikach sa spakowane wersje dla plyt z lan i bez lan
natomiast od 01.10.2002 jet juz jeden bios dla obu typow

> Skąd mogę się dowiedzieć jakie biosy są przeznaczone do danego modelu
> płyty? W manualach nic nie pisze...

a jaka masz plyte k7s5a czy np k7s5a pro albo +
bo z tego co sie orietuje to ver 1.x moze zostac potraktowana biosem od ver
3.x i nie bedzie problemu

> Sądzę że jedynie usiłując bios flaszować. Jeśli program flaszujący
> zgłosi że bios się nie mieści, to wiadomo.

nie koniecznie nie zawsze producent wykorzystuje pelna pojemnosc kosci

Ale co jeśli bym usiłował
> załadować mniejszy bios do większej pamięci?
> 1.Załaduje się i będzie działał

raczej tak

> 2.załaduje się i kicha
> 3.Nie załaduje się, flaszer zgłosi błąd?

> I dodatkowe pytanie: Czym właściwie te biosy się różnią, czy te
> mniejsze nie są jakoś ograniczone w właściwościach? W końcu to 100%
> róznicy w wielkości kodu.
> --

polecam strone http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5abios/cheepobios.htm
chyba trzeba sie najpierw zarejestrowac
ale za free wiec nie ma problemu

tam sa linki do oficjalnych biosow i flasherow ale takze biosy nieoficjalne
ktore sa
 wzbogacone o mozliwosc ustawiania dodatkowych parametrow m in innych
wartosci FSB z poziomu biosu niz tylko 100/133
osobiscie uzywam wer. chb1129f na k7s5a v.3.x i nie mam problemow
te biosy powstaly dlatego ze producent zostawil na kosciach duzo wolnego
miejsa i mozna bylo dolozyc do nich nowa funkcjonalnosc

aha jak sie skusisz i bedzies krecil to ci powiem od razu ze na fsb 166 i
200 nie wstaje bo one sa w biosie tylko po to zeby mozna bylo podkrecac z
poziomu windows ale to juz inna bajka