Re: Wyciszenie i chlodzenie dysku

Autor: Tomasz Przastek (Goro) (tomekv6_at_wp.pl)
Data: Wed 18 Jun 2003 - 14:04:10 MET DST

Dnia 2003-06-18 13:11, Użytkownik Wojtas napisał:

> Coz za wartosciowy komentarz... Moze jednak sie wysilisz i cos wiecej
> napiszesz. Np. w mojej karcie Matrox G450 radiator jest pomalowany na
> czarno, uwazasz ze tylko dla bajeru?

...a na moim herculesie na niebiesko, wiec co? niebieski lepiej oddaje
cieplo??
Dokladnie juz nie pamietam z fizyki jak to jest, ale jesli juz to, cialo
doskonale czarne to takie, ktore nie odbija pormieniowania tylko je
calkowiecie pochlania. Nam chyba jednak zalezy na tym zeby cieplo
odpromieniowac na zewnatrz. Wiekszos radiotorow jakie widzialem nie jest
malowana. Wszystkie miedziaki i aluminiowe sa swojego naturalnego
koloru. Wiec uwazam ze piszesz bzdury i jest to czysto marketingowy
chwyt. Tak wogole jak juz pisalem Shamanowi grubosc lakieru budzi moje
zastrzezenia. Jest za grubo. Przyjzyj sie grbuosci na twoim radiotorze
od grafiki skoro jest pomalowany. Stawiam na to ze jest to minimalna
warstwa lekko napylona. Wiec twoj lakier moze jedynie izolowac oddawanie
ciepla do powietrza niz to usprwaniac. Lepiej zainteresuj sie prawami
przeplywu powietrza jezeli juz wkraczamy na teren fizyki i sie dowiedz
czy ksztal zeberek jest dosc optymalny a cialo doskonale czarne zostaw w
spokoju....;)

--
Pozdrawiam Tomek
---> P4 2.4GHz, ASUS 845PE, RAM 512(333)     <---