Re: hyper-threading

Autor: M (majki2_at_NieChceSpamu.o2.pl)
Data: Wed 18 Jun 2003 - 01:26:59 MET DST

> A slyszales o czyms takim jak chwyt reklamowy? moze to cos daje ale nie dla
> zwyklego uzytkownika. tez sie kiedys ROTFLalem jak wchodzil chyba PIII i
> zachwalali go ze cos tam przyspiesza dzialanie z internetem dzieki jakims
> tam nowym instrukcja...

Byłem na demostracji technologii HT na AGH w Krakowie. Były dwa takie
same zestwy komputerowe, z tym, że w jednym wyłączono HT. Różnica w
działaniu była bardza wyraźna podczas mocno obciążonego systemu. Zostały
uruchomione jednocześnie skanowanie dysku antywirusem, ściąganie bardzo
dużej ilości poczty oraz wczytywanie dużej prezentacji w Power Poincie.
Na HT prezentacja wczytała się prawie od razu, a na tym kompie co miał
wyłączone HT wyglądało jakby się Power Point zawiesił tak wolno się
wczytywało. Jak zastopowano skanowanie dysku od razu się wczytała na
dowód, że nie zawisło. Pozatym była też demonstracja renderowania w
jakimś programie graficznym, no ale on już był specjalnie przystosowany
do korzystania z HT. Wniosek taki, że nawet jeśli programy nie są
optymalizowane specjalnie do HT, ale jest używane na raz kilka aplikacji
silnie obciążających system to zysk z tej technologii będzie bardzo
widoczny.