Re: chce kupic dysk - jaki polecacie?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 17 Jun 2003 - 10:32:59 MET DST

Użytkownik "jacek" napisał:

> Moglibyscie polecic cos niezawodnego i szybkiego?

Ja spojrzałbym na temat z innej strony. Kup największy dysk na jaki cię
stać, ale jednocześnie taki, który ma 3 letnią gwarancję. Od pewnego czasu z
uporem maniaka testuję wszystkie dyski, jakie wpadną mi w łapki i mogę
stwierdzić, że obecnie wszystkie dyski mają tak wyśrubowane parametry, że
każdy z nich z powodzeniem wystarczy do twoich potrzeb. Nawet Samsungi,
niegdyś tak krytykowane, dzisiaj również zadowolą prawie każdego
użytkownika.

A prywatnie używam 4 dysków o prędkości 7200 obr.: Barracudy IV 80 GB,
Maxtorów 40 i 80 GB oraz Caviara SE 120 GB z 8 MB cache. Faktycznie, ten
ostatni jest wyraźnie szybszy od pozostałych, ale różnica nie jest aż tak
spektakularna, żeby odczuć ją przy normalnej pracy. Dopiero zaawansowane
benchmarki odzwierciedlają jego niewątpliwą przewagę. Należy tylko zwrócić
uwagę na pewien fakt: wspomniany Caviar jest niesłychanie szybki na początku
swojej powierzchni (idealny na plik wymiany), na końcu jego wydajność
drastycznie spada, niemalże o 30%.

Pozdrawiam,
Sniper