Re: zdalna administracja kilku kompow w sieci

Autor: Kajetan (kajetan_at_chrobot.krakow..pl)
Data: Mon 16 Jun 2003 - 16:23:14 MET DST

"Dariusz Rakowski" <darekzp_at_hot.pl> wrote in message
> [...]
> W jaki sposób zdalnie administrować komputerami w sieci lokalnej z
internetu
> pierwszy komputer to serwer win 2000 a drugi to komp winxp pro.
> na kompie z maskaradą (linux) ustawiłem forward portów 3389 na ten serwer
> win2000
> i działa super łącze sie pracuje itd - jest OK
>
> ale jak ustawić forward na następną maszynę w tej samej sieci lokalnej ?
> przecież nie dam forwardu na ten sam port 3389
> musiałbym jakoś przestawić port na którym pracuje ta usługa lub
> sposób wywołania klienta w programie Klient usług terminalowych

No to zalezy, mozliwosci masz sporo - jesli masz kilka zewnetrznych IP na
linuxie
to robisz sobie alias eth0:1, nadajesz mu kolejny zewnetrzny IP i redirujesz
3389/tcp tego eth0:1 na 3389/tcp na XP.
Oczywiscie mozna tez prosciej zrobic i ustawic forward z jakiegos innego
wysokiego portu
tcp na linuxie (33890/tcp na przyklad) na 3389/tcp na XP i w kliencie
podawac adres portu
na ktory ma sie polaczyc.
Jest jeszcze kilka rozwiazan, ale te sa 'najszybsze'.