Re: Porażka z modyfikacją wentylacji

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 16 Jun 2003 - 12:33:18 MET DST

Użytkownik "Shaman" napisał:

> a Ty masz tylko jeden wiatrak w obudowie czy może dwa?

Więcej... chociaż ciągle coś zmieniam i modyfikuję.

Stan na dzień dzisiejszy wygląda tak:
Z przodu obudowy 2 wentyle 8 cm osłonięte pończoszką. Ich zadaniem jest
głównie zaciąganie do obudowy chłodnego powietrza oraz pompowanie go w
stronę dysków twardych (6 szt.). Na bocznym panelu 2 kolejne wentyle 8 cm
wciągające z boku powietrze i dodatkowo dmuchające na kartę graficzną i
pozostałe w slotach PCI. Każdy dysk 7200 obr. (4 szt.) posiada dodatkowo
własny wentyl przykręcany pod spodem. Dodatkowo pod kieszenią na dyski
zamontowałem wielki wentyl (12 cm) z włącznikiem zamontowanym na panelu
5,25". Odpalam go w chwili wkładania do kieszeni dysku 7200. Oczywiście z
tyłu obudowy pod zasilaczem 2 wentyle 8 cm wyciągające gorące powietrze na
zewnątrz. Procesor chłodzony również tradycyjnym zestawem firmy Titan.
Obecnie większość wentyli pracuje na 12V. Swego czasu kombinowałem z 7V, ale
było zbyt gorąco. Obudowę wytłumiłem specjalną gąbką, która całkiem dobrze
radzi sobie z eliminowaniem hałasu.

Pozdrawiam,
Sniper