Re: Naprawa HD

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Mon 16 Jun 2003 - 10:42:12 MET DST

Użytkownik "Krak" <augustynski_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Czy ktoś z grupowiczów poradzi mi jak naprawić lub
> przywrócić tablice alokacji dysku aby odzyskać choć część
> plików, które zniknęły. Partycje są widoczne
> jedynie pod dos-em ale część jest wyświetlana jako
> "krzaczki". Czy jest coś lepszego od użycia scandisk-a?
> Partycje "znikly" po podłączeniu dysku do nowej wymienionej
> płyty głównej!!!

A jaka była płyta poprzednia? Jak był ten dysk wykrywany - jako LBA, czy
Large? I czy używałeś programów typu Diskmanager, do obsługi dużych
dysków pod starymi płytami głównymi?

Co do samych danych: jak ustawisz w BIOS-ie parametry dysku takie, jakie
były na starej płycie, to być może zobaczysz partycje. Jednak jeśli
próbowałeś z nich uruchamiać system bądź coś na nich zapisywałeś, to
czarno to widzę... zajmij się raczej odzyskiwaniem danych: darmowym PC
Inspector http://www.convar.de, Easy Recovery, albo DOS-owym Active
Partition Recovery http://www.uneraser.com/.

A na przyszłość - przed przekładaniem dysku - rób sobie chociaż kopię
MBR i bootsektorów partycji do pliku. Np. tym: DFSee
http://www.dfsee.com.

M.