kłopoty ze starą pamięcią DIMM SDRAM

Autor: Ja_Nul^ (ja_nul_at_go2.pl)
Data: Sun 15 Jun 2003 - 21:53:32 MET DST

Witam!

Składam sobie drugi komp (pII350 na płycie głównej Microstara MS 6119 v1.1)
i napotkałem na pewien problem, mianowicie chcę wyposażyć ten sprzęt w dwa
moduły pamięci 64MB i 32MB, kiedy włożę ten pierwszy wszystko jest ok, komp
liczy sobie pamięć, po czym przechodzi do innych czynności startowych,
natomiast po włożeniu drugiej kości (32MB), co prawda komputer również się
uruchamia, i wszystko wygląda podobnie do pierwszego przypadku, z tą
różnicą, że w pewnym momencie, otrzymuje komunikat

"Waring : SDP not Found at DIMM(s) 2" (dimm 2 to slot, w którym jest kość
32MB)

Jeśli się nie mylę to SPD to układ, w którym zapisane są ustawienia pamięci
odczytywane przez BIOS, skoro, bios nie może tego znaleźć, to domyślam się,
że używam ustawień z SPD pierwszej nowszej kości, ustawień, które mogą nie
być odpowiednie w stosunku do tej (32megowej) drugiej kości.

Rozchodzi się w zasadzie o 3 ustawienia :

SDRAM RAS to CAS Delay : (Aktualnie ustawione na 3)

SDRAM RAS Precharge Tim : (Aktualnie ustawione na 3)
SDRAM CAS latency Time : (Aktualnie ustawione na 3)

Zastanawiam się, jak ustawić te 3 opcje, aby być pewnym stabilnej i
bezpiecznej pracy kompa, nie chciałbym, aby ta kość się spaliła, czy to w
ogule mi grozi?

Pomyślałem, że poszukam danych tego modułu pamięci w necie, jedyne, co udało
mi się z niego odczytać, to:

"LGS

GM72V16821CT10K

9801G Korea"

Niestety nie udało mi się znaleźć odpowiedzi, na nurtujące mnie pytanie, jak
ustawić powyższe 3 opcje, więc zwracam się o radą na grupę.

Co mam robić?

Z góry dzięki za pomoc!

Pozdrawiam!

                                                            Ja_Nul^